10 / 10
از 1 کاربر

شستشوی شیشه نمای ساختمان

 شستشوی شیشه نمای ساختمان

شستشوی شیشه نمای ساختمان

تاریخچه ی کشف شیشه و استفاده از آن توسط بشر، عمری به اندازه ی تمدن بشری دارد . انسان برای دفاع از خود در برابر تهدید های محیطی، با صیقل دادن سنگ، اقدام به درست کردن سرنیزه و خنجر کرد . نکته ی جالب این است که به طور اتفاقی در هنگام صیقل دادن سنگ های اتش فشانی ( سیلیس ) متوجه روشنایی و عبور نور از سنگ شده و از همان موقع میتوان گفت شیشه توسط بشر مورد استفاده قرار گرفت . در سال 1903 شیشه های چندلایه توسط ادوارد، دانشمند فرانسوی به طور اتفاقی کشف شد . شیشه های چند لایه از اتصال چندلایه شیشه ی معمولی به همراه پلاستیک ساخته شده است که به کمک حرارت به یکدیگر متصل شده اند . از شیشه های چندلایه در نمای شیشه ای ساختمان ها استفاده می شود .  استفاده از شیشه در نمای ساختمان دارای مزایای بسیاری است که در زیر تعدادی از آنها را با هم مرور میکنیم :

شیشه کنترل کننده و عایق صداست و از انتقال صوت جلوگیری می کند .

میتوان از انرژی نورخورشید و مزایای بی بدیل آن استفاده کرد .

نسبت به سایر مصالح بار کمتری دارد و موجب سبک شدن ساختمان می شود .

تنوع رنگ بالایی دارد و میتوانیم سلیقه ی خود را بیش از پیش اعمال کنیم .

نسبت به سایر مصالح مورد استفاده در نما، هزینه ی کمتری دارد .

 

در این مقاله به بررسی روش هایی میپردازیم به کمک آنها میتوانید اقدام به شستشوی شیشه نمای ساختمان خود نمایید . قبل از هرچیز لازم به ذکر است که در این متن درباره موارد زیر صحبت میکنیم :

  • شستشوی شیشه نمای ساختمان به شیوه کار با طناب
  • شستشوی شیشه نمای ساختمان به روش دستی
  • شستشوی شیشه نمای ساختمان به روش واترجت
  • عوامل موثر برهزینه ی شستشوی شیشه نمای ساختمان

در صورت کثیف بودن شیشه ها و تجمع فضولات حیوانات به روی آن، نمیتوانیم به طوری که باید و شاید از زیبایی فضای بیرون استفاده کنیم و مجبوریم تا در فواصل زمانی مشخص، اقدام به شستشوی نمای شیشه ای ساختمان خود بنماییم . شستشوی شیشه نمای ساختمان علاوه بر زیبایی بصری که برای ببینده ساختمان از داخل فراهم میکند، موجب درخشندگی و تاثیر هرچه بیشتر نمای بیرونی ساختمان می شود، به عبارتی شستشوی شیشه نمای ساختمان تاثیر به سزا و مهمی بر زیبایی شکل ظاهری ساختمان دارد .

 

شستشوی شیشه نمای ساختمان به شیوه کار با طناب

برای شستشوی شیشه نمای ساختمان و دسترسی مناسب به نما، باید در گام اول مشخص شود که میتوان از کدام شیوه جهت دسترسی به نمای ساختمان استفاده کرد . میتوان با استفاده از کلایمر، داربست، بالابر و طناب به نمای ساختمان دسترسی پیدا کرد به طورمثال امکان استفاده از بالابر در نماهایی که سطوح زیرین آنها شیب دار است وجود ندارد همینطور استفاده از شیوه ی کار در ارتفاع به کمک طناب برای ساختمان هایی که دارای پیشانی عریضی هستند مقدور نمی باشد و شیوه شست و شوی شیشه نمای ساختمان با توجه به نمای ساختمان انتخاب میشود .

توجه داشته باشید که استفاده از طناب برای شستشوی شیشه نمای ساختمان علاوه بر ایجاد آزادی مناسب برای ارتفاع کار جهت شستشوی شیشه نمای ساختمان، ایمنی لازم را جهت شست و شوی شیشه فراهم می آورد و اگر مانعی چون پیشانی ساختمان یا شرایط غیر قابل پیش بینی دیگری وجود نداشته باشد استفاده از شیوه کار در ارتفاع به کمک طناب، مناسب ترین شیوه از لحاظ ایمنی و قیمت جهت شستشوی شیشه نمای ساختمان است .

 

شست و شوی شیشه نمای ساختمان به روش واترجت

پس از انتخاب مناسب ترین شیوه جهت شستشوی شیشه نمای ساختمان ، باید با توجه به حجم و نوع آلودگی از مناسب ترین روش جهت شستشوی شیشه نمای ساختمان بهره گرفت . مناسب ترین فاصله زمانی جهت تمدید شستشوی شیشه نمای ساختمان، بین چهار تا شش ماه است . اگر در این فاصله زمانی اقدام به شست و شوی شیشه نمای ساختمان خود نمایید،میتوانید از ایجاد آلودگی به میزان و حجم زیاد به روی شیشه نمای ساختمان خود جلوگیری کرده و ساختمان را همیشه از لحاظ ظاهری در بهترین فرم خود نگه دارید علاوه بر این میتوانید جهت شست و شوی شیشه نمای ساختمان خود به تنهایی از آب استفاده کنید و دیگر نیازی به استفاده از سایر مواد شست و شوی شیشه نیست .

برای شستشوی شیشه نمای ساختمان که آلودگی شدیدی روی آن وجود دارد ابتدا شیشه توسط دستگاه واترجت و با فشار آب خروجی بین 130 تا 150 بار شسته میشود . دستگاه واترجتی که به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد، نسبت به دستگاه های کارواش خودرو، فشار آب خروجی بیشتری دارد . پس از شستشوی شیشه نمای ساختمان با استفاده از واترجت، با استفاده از روش دستی اقدام به تکمیل عملیات شستشوی شیشه نمای ساختمان میکنیم .

 

شستشوی شیشه نمای ساختمان به روش دستی

پس از اتمام عملیات شست و شوی شیشه نمای ساختمان و نماشویی به کمک دستگاه واترجت، با استفاده از ابر و طی اقدام به تکمیل عملیات شست و شوی شیشه نمای ساختمان میکنیم به گونه ای که در فضاهایی که آلودگی بیشتری وجود دارد با استفاده از ابرو طی اقدام به شست و شوی شیشه نمای ساختمان با دقت بیشتر کرده و سپس برای نماندن اثری از قطرات آب به روی شیشه نمای ساختمان، به کمک طی خشک کن و پارچه اقدام به خشک کردن شیشه نمای ساختمان میکنیم .

لازم به ذکر است که در صورت نظافت مستمر شیشه های نمای ساختمان، دیگر نیازی به استفاده از واترجت نمی باشد و شستشوی دستی شیشه کفایت می کند .

 

عوامل موثر برقیمت شست و شوی شیشه نمای ساختمان

تمامی مواردی که تا به حال بیان شده اند در تعیین قیمت شستشوی نمای ساختمان موثرند، این عوامل را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • شیوه ی اجرای کار ( هزینه اجرای کار با طناب مقرون به صرفه تر از اجرا با داربست می باشد )
  • میزان آلودگی سطح مورد نظر
  •  پیچیدگی معماری نمای ساختمان

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :