10 / 10
از 1 کاربر

آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران

آّب بندی نمای ساختمان در غرب تهران

آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران

در فصل های پر باران سال انتقال رطوبت هوای آزاد به داخل ساختمان امری مشکل ساز می باشد که بایستی به رفع آن اقدام کرد .

دلایل اصلی انتقال نم از طریق نمای ساختمان، ضعف در مصالح و اجرای نما می باشد، به طور مثال نحوه ی جاگذاری پنجره ها نیاز به دقت اجرایی بالایی دارد و در صورت عدم دقت به نکات اجرایی نصب پنجره، شاهد انتقال نم و آب باران به داخل ساختمان خواهیم بود .

در این مقاله تنها به نحوه آب بندی پنجره های ساختمان می پردازیم و به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل مقاله ی آب بندی نمای ساختمان را مطالعه بفرمایید .

کارشناسان نماروز آمادگی بازدید از پروژه های آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران را در کوتاه ترین زمان دارا می باشند .

شیوه آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران 

انتخاب شیوه دستیابی به نمای ساختمان، اولین کار مهم برای آب بندی نما می باشد .

باید شیوه ای انتخاب شود که امکان استفاده از آن در ساختمان فراهم باشد، ایمنی مجری کار در بالاترین حد فراهم گردد، سرعت اجرایی مناسبی داشته باشد و هزینه های عملیاتی آن پایین باشد .

برای دسترسی به ارتفاع می توان از داربست، بالابر، کرین و طناب استفاده کرد که هر کدام از این ابزار کارایی، نقاط ضعف و نقاط قوت خود را دارند .

در صورتی که زیرساخت های ساختمان شرایط لازم برای استفاده از طناب را داشته باشد، بهتر است برای دستیابی به معیارهایی مانند ایمنی بالا و هزینه ی پایین از این روش برای آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران استفاده شود .

منظور از زیرساخت لازم برای کار با طناب، وجود استحکاماتی در بام ساختمان می باشد که بتوان از آنها برای بستن طناب و اجرای کار استفاده کرد، این استحکامات می تواند پایه ی هواساز، پایه ی کولر یا گیره گاورنر آسانسور باشد .

اولین شیوه ی پیشنهادی نماروز برای آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران، کار در ارتفاع با طناب می باشد .

آب بندی پنجره های نمای ساختمان در غرب تهران

همانطور که گفته شد نقص در نصب چهاچوب پنجره سبب نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می شود .

موارد زیر را می توان از زون های نفوذ رطوبت شمرد :

  • شیب منفی در قرنیز بالای پنجره
  • محل اتصال چهارچوب پنجره و سنگ نما
  • شیب منفی در قرنیز کف پنجره

وجود ترک و شکاف در نقاط فوق موجب نفوذ رطوبت از طریق پنجره به داخل ساختمان می شود . بهترین روش برای پر کردن این درز ها استفاده از چسب های پلی یورتان است .

این چسب ها دارای مقاومت فوق العاده در برابر رطوبت و اشعه UV می باشند و مناسب کار روی نمای ساختمان می باشند و با شستشوی نمای ساختمان از بین نمی روند  و در صورت نفوذ این چسب ها تا عمق نیم سانتی متری شکافها، دیگر شاهد نفوذ نم از این درز ها نخواهیم بود .

این چسب ها دارای خاصیت کشسانی بالایی می باشند و در مواجهه با تغییرات دمایی، خاصیت چسبندگی خود با مصالح اطرافشان را حفظ می کنند .

این چسب ها در دو رنگ سفید و مشکی موجود می باشند که متناسب با رنگ نمای ساختمان می توان از آنها بهره برد .

در پایان نیز یادآور می شود که خاصیت چسبندگی بالای این چسب باعث می شود تا پاک کردن آن از روی سطوح امکان پذیر نباشد، پس بهتر است برای جلوگیری از آلودگی مصالح اطراف پنجره، این قسمت ها را با چسب های کاغذی پوشاند و در مرحله پایانی کار، چسب های کاغذی را از نمای ساختمان جدا کرد .

آب بندی نمای ساختمان در غرب تهران دارای ضمانت 5 ساله توسط نماروز می باشد .

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :