9 / 10
از 47 کاربر

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

اجرای اصولی و تخصصی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و استحکام سنگ های نما با بهترین قیمت در سال 1403 توسط گروه نما روز

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را عالی انجام دهیم - پیچ و رولپلاک سنگ نما

 پیشگیری از خسارات جانی و مالی که در اثر ضعف مقاومت نمای ساختمان به بار خواهند آمد ما را بر آن می دارد که با روش های موثر مقاوم سازی نمای ساختمان آشنا شویم .

در این مقاله علاوه بر مروری کامل بر مقاوم سازی نما توسط پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان، نکاتی را بیان خواهیم کرد که نتیجه ی رعایت آنها اجرای عالی و بی نقص مقاوم سازی نمای ساختمان به این روش خواهد بود .

موضوعات زیر در این مقاله بازگو می شود:

  • توضیحی کوتاه بر دلایل جدا شدن سنگ نما
  • شیوه ی مناسب اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
  • آشنایی با ابزار ها و ملزومات اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما
  • مراحل اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما
  • نصب سنگ های جدید
  • پیچ و رولپلاک سرامیک نما
  • عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان


 

چرا سنگ نمای ساختمان دچار ضعف و ریزش می شود؟

از دلایل اصلی ریزش و شل شدن سنگ نما می توان به موار زیر اشاره کرد :

  • اجرای نامطلوب بندکشی نما که سبب نفوذ آب باران به پشت سنگ ها می شود، این موضوع باعث یخ زدگی آب پشت سنگ شده که همین امر موجب جدا شدن سنگ از جای خود می گردد .
  • اجرای ضعیف اسکوپ سنگ، به افزایش تکینگی سنگ با مصالح نما توسط شکلی از فلز مانند سیم مفتول اسکوپ کردن سنگ می گویند . اگر اجرای اسکوپ سنگ به درستی و با فلز با کیفیت صورت گیرد احتمال ریزش سنگ نما به شدت کاهش پیدا می کند و دیگر نیازی به اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به جهت مقاوم سازی نما نمی باشد .
  • نشست ساختمان یا تکان هایی که در اثر زمین لرزه به ساختمان وارد می شود که زمینه ساز نیاز به اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد .

سنگ آسیب دیده در نمای ساختمان

 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب، کارآمد ترین شیوه ی اجرا

کارآمدترین شیوه ی اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان باید دارای معیار هایی چون امنیت فوق العاده برای مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما، سرعت عمل بالا، کیفیت اجرایی مطلوب و در نهایت صرفه اقتصادی در اجرا را تامین کند .

علاوه بر معیار های فوق معماری نمای ساختمان هم در انتخاب شیوه ی اجرای کار پیچ و رولپلاک سنگ نما موثر است، در صورتی که امکان دسترسی کامل به نمای ساختمان توسط طناب وجود داشته باشد بهتر است، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب انجام شود، این شیوه تمامی معیار های ذکر شده را در حالت بهینه قرار می دهد .

در غیر اینصورت به دلایلی چون عدم زیر ساخت مناسب برای کار با طناب یا وجود پیشانی در نما که دسترسی با طناب را به نمای ساختمان محدود می کند، بایستی اجرا پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را با استفاده داربست انجام داد .

 

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب

برای اجرای کار با طناب به دو گروه ابزار نیاز است، یکی ابزار تخصصی کار در ارتفاع با طناب و دیگری ابزار و تجهیزات مناسب اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما .

ابزار اصلی کار در ارتفاع شامل هارنس(جلیقه نگهدارنده)، طناب، ابزار فرود و ابزار حمایت می باشد که بایستی سلامت همه ی آنها قبل از شروع به کار بررسی شود .

لازم است بدانید که اگر مجری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تمامی موارد ایمنی کار در ارتفاع را رعایت نماید موضوع نگران کننده ای در حین انجام کار پیش نخواهد آمد .

 

چه نوع پیچی برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مناسب است

ابزار عمومی اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هم شامل دریل، پیچ بند، چکش، پیچ و رولپلاک سنگ نما است که نکته ی حائز اهمیت در خصوص جنس و سایز پیچ ها می باشد .

پیچ هایی با جنس و کیفیت متفاوتی در بازار موجود است که برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما از پیچ های روکش گالوانیزه مرغوب استفاده می شود . این پیچ ها علاوه بر مقاومت کافی در برابر نیروهای برشی، در برابر رطوبت و زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی دارند . سایز پیچ های استفاده شده نیز برای سنگ های معمول، 6 یا 7 سانتی متری می باشد .

در خصوص رولپلاک هم اصولا از رولپلاک های ساده با سایزی کمتر از پیچ انتخابی استفاده می شود مگر در صورتی که پشت سنگ نما خالی بوده که در اینصورت باید از رولپلاک های پروانه ای برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کرد .

 

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

سنگ های نمای ساختمان مانند پازل می باشند و جدا شدن یکی از آنها از نما، به معنی شل شدن سنگ های اطرافش می باشد . برای همین باید مراحل اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به ترتیب و با نهایت دقت انجام داد تا خسارت جدیدی به نمای ساختمان وارد نگردد .

در نظر داشته باشید که بایستی از ابتدا تا انتهای مدت زمان اجرای کار، محیط پیرامونی ساختمان با نوار خطر مشخص شود تا رفت و آمدی در محدوده ی اجرای کار صورت نگیرد .

برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مراحل زیر طی می شود:

  • اجرای پیچ و رولپلاک برای سنگ های قرنیز جان پناه بام ساختمان  .
  • بازدید کلی از نمای ساختمان برای برداشتن یا محکم کردن سنگ هایی از نما، که شل شده و از جای خود جدا شده اند .در صورت عدم انجام این بازرسی، ممکن است سنگ های مذکور در اثر لرزش های ایجاد شده حین اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، کاملا از جای خود جدا شده و سقوط کنند .
  • سوراخ و خزینه کردن سنگ های نما با دریل، تا حد امکان بایستی از استفاده ی حالت چکشی دریل پرهیز کرد . ابتدا و انتهای هر سنگ سوراخ شده و فاصله سوراخ ها در پیچ و رولپلاک سنگ نما نباید بیش از 40 سانتی متر باشد . از ایجاد سوراخ بر روی رگه های سنگ پرهیز شود . در برخی موارد امکان سوراخ کردن سنگ هایی با عرض کمتر از 10سانتی متر وجود ندارد .

گام سوم پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

  • قرار دادن پیچ و رولپلاک در سوراخ ها و فروکردن بخشی از آنها با استفاده از چکش . در اجرای اصولی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، نهایتا نیمی از پیچ توسط چکش به داخل سوراخ کوبیده می شود .

گام چهارم پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

  • بستن پیچ ها با پیج بند .

گام پنجم پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

  • اندازه گیری و نصب جایگزین سنگ هایی که از نما سقوط کرده اند .
  • ترمیم بندکشی ساختمان توسط مخلوطی از سیمان، پودرسنگ، چسب مقاوم در برابر uv و رطوبت، .
  • اجرای بتونه روی پیچ ها، این بتونه ها شامل چسب های مقاوم در برابر رطوبت  وuv  و پودر رنگ مشابه رنگ نمای ساختمان می باشند تا علاوه بر مقاومت کافی در برابر شرایط جوی سبب بهبود جلوه نمای ساختمان گردند . این بخش از مراحل بسیار تاثیر گذار در کیفیت نهایی پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد .

 

نصب سنگ های جایگزین در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

حین اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما، نصب سنگ های جایگزین به ترتیب مراحل زیر انجام می شود :

  • سنگ ها را در اندازه مناسب برش می دهیم و قبل از آنکه آنها را بر روی نما قرار دهیم، سوراخ می کنیم .
  • پشت سنگ ها را به چسب آغشته کرده و زیر سازی لازم را برای نصب آنها بر روی نما انجام می دهیم .
  • سپس سنگ را بر روی نما پیچ کرده و بندکشی آن را ترمیم می کنیم .

نصب سنگ‌های جدید در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

 

اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نما

سرامیک به علت ضخامت پایین در برابر سوراخ شدن توسط دریل مقاومت کافی ندارد و در صورت اصابت دریل خرد می شود . به همین دلیل برای اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان، سوراخ ها روی بند سرامیک ها ایجاد می شود .

برای ایجاد سطح اتکا مناسب بین پیچ و سرامیک نیز از واشر استفاده می شود . در پایان نیز می توان واشر ها و پیچ ها را توسط رنگ روغنی مشابه رنگ نمای ساختمان پوشاند .

 

عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

تمامی مواردی که تا به حال بیان شده اند در تعیین قیمت اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان موثرند، این عوامل را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • شیوه ی اجرای کار، هزینه اجرای کار با طناب مقرون به صرفه تر از اجرا با داربست می باشد .
  • کیفیت مصالح استفاده شده در اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما .
  • تعداد سنگهایی که نیاز به نصب دارند .
  • وسعت پروژه .
  • و در نهایت پیچیدگی معماری نمای ساختمان که سبب نیاز به ظرافت در اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می شود .

 

1مجموع 7 محصول
پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در شرق تهران

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در شرق تهران

در این مقاله به موارد مهمی مانند شیوه دسترسی به نمای ساختمان، مراحل اجرای پیج و رولپلاک نمای ساخمان در شرق تهران و عوامل موثر بر قیمت اجرای کار پرداخته شده است .
پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در پردیس

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در پردیس

در این مقاله به طور مختصر با سنگ های نما و نکات اجرایی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در پردیس آشنا می‌شویم
هر آنچه باید در مورد پیچ و رولپلاک سنگ نما بداینم

هر آنچه باید در مورد پیچ و رولپلاک سنگ نما بداینم

در این مقاله تمام موارد علمی و اجرایی موثر در اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما بیان شده است .
1مجموع 7 محصول
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :