8 / 10
از 56 کاربر

نقاشی نما و رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

 رنگ آمیزی نمای ساختمان

نقاشی نما و رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

اگر قصد دارید که برای اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان اقدام کنید ابتدا باید به سوال زیر پاسخ دهید که دلیل ضعف امروزی نمای ساختمان چیست که نیاز به ترمیم دارد؟

ممکن است ضعف بوجود آمده در نمای ساختمان ریشه در مسائل فنی داشته باشد، مانند نشست ساختمان که موجب ترک در نمای ساختمان میشود، در این صورت باید به مشاوران فنی رجوع کنید .

اما اگر پاسخ به این سوال تنها نیاز به ترمیم رنگ نما به دلیل گذر زمان و افت کیفیت رنگ قبلی می باشد، با ما همراه باشید تا با بدست آوردن اطلاعاتی پیرامون موارد زیر بتوانید یک اجرای رنگ آمیزی نمای بی نقص داشته باشید .

  • شیوه دسترسی به نمای ساختمان برای اجرای نقاشی نما
  • ویژگی های رنگ مناسب برای نمای ساختمان
  • رنگ آمیزی برای سطوح مختلف
  • اجرای اصولی رنگ نمای ساختمان
  • مروری بر ابزار اجرای کار نقاشی نما
  • رنگ آمیزی نمای شیروانی
  • رنگ نانو چه کاربردی در نقاشی نما دارد
  • قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • ضمانت اجرای کار

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان بدون داربست یا با داربست

قبل از هر اقدامی باید در خصوص روش اجرای نقاشی نما و شیوه ی دسترسی به نمای ساختمان تان تصمیم گیری کنید، این موضوع کاملا بستگی به معماری نمای ساختمانتان دارد .

 

از دیگر معیار هایی که باید برای انتخاب روش کار در نظر بگیرید ایمنی، سرعت پیشروی کار، حفظ جلوه نما در طول مدت اجرا و کیفیت نهایی کار می باشد .

در موارد فوق کار با طناب نسبت به دیگر روش های دسترسی به ارتفاع از جمله کار با داربست ارجحیت دارد و می توانید به نتیجه دلخواه خود بوسیله کار با طناب دست پیدا کنید به شرطی که با توجه به سبک نما، امکان دسترسی به تمام نقاط نما را داشته باشید .

عدم امکان کار با طناب


در غیر اینصورت برای اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان در پروژه هایی با ارتفاع کم استفاده از داربست و برای پروژه های مرتفع استفاده از کلایمر پیشنهاد می شود .

 

رنگ مناسب برای نمای ساختمان چه ویژگی هایی دارد

از انواع مختلف رنگ های روغنی مات و براق، پلاستک، مولتی کالر، آکریلیک، پتینه و بلکا، رنگ استفاده شده برای نقاشی نما ساختمان باید دارای خصوصیاتی چون:

  • دوام و ماندگاری بالا در برار شرایط جوی
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • قابلیت شست و شو
  • مقاومت در برابر جذب گرد و غبار
  • عدم اشتعال پذیری

و مهمتر از همه خاصیت الاستیک بالا جهت تحمل تنش های ناشی از انبساط و انقباض سطح و نشست ساختمان باشد تا دراین شرایط اجازه نمایان شدن ترک در سطح را ندهد .

جمع بندی معیار های فوق و مقایسه رنگ ها منتج به انتخاب رنگ های آکریلیک استاندارد برای پوشش سطوح سیمانی و آجری و استفاده از رنگ های روغنی جهت پوشش سطوح فلزی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد .

طیف رنگ بندی این رنگ ها بسیار وسیع می باشد و با تولید کامپیوتری آنها نگرانی ای برای تمایز رنگ ها در مراحل مختلف اجرای نقاشی نما نمی باشد .

 

اجرای نقاشی نما برای یک نمای با کیفیت

اصول اجرای رنگ نمای ساختمان برای سطوح مختلف تقریبا یکسان است و تفاوت اندکی بین رنگ نمای فلزی مانند سقف شیروانی و نمای سیمانی می باشد که در پایان به آن خواهیم پرداخت .

مرحله اول : شستشوی سطحی و پوسته کنی نمای ساختمان با دستگاه واترجت جهت آماده کردن نما برای زیر سازی، در این مرحله سطح باید از گرد و غبار، شوره و پوسته و دیگر آلودگی ها پاک شود .

عدم محدوده سازی درست

مرحله دوم - تامین محدوده کارگاهی : ساختن بتونه و رنگ، شستشوی قلم و دیگر ابزار اجرای رنگ نما سبب بی نظمی در ساختمان و حتی انتقال این مواد به دیگر نقاط ساختمان میشود، برای همین لازم است محوطه ای جهت ساخت بتونه ، رنگ و  شستشوی ابزار در بام ساختمان تعبیه شود که با محدود کردن عملیات اجرایی در آن محدوده، از آلوده شدن باقی نقاط ساختمان جلوگیری شود .

مرحله سوم : پر کردن ترک های نما و نقاط غیر هم سطح با بتونه

مرحله چهارم - اجرای زیرسازی با پرایمر : اجرای پرایمر به جهت پوشاندن ترک های مویی سطح و همچنین ایجاد لایه ای برای ایجاد چسبندگی بالا بین لایه ی رنگ و سطح به جهت افزایش عمر رنگ نما می باشد . برای سطوح فلزی قبل از رنگ‌ آمیزی حتما باید از ضدزنگ استفاده شود.

مرحله پنجم : پوشاندن سطوحی که قصد اجرای رنگ بر روی آنها را نداریم( دقت داشته باشید قبل از رنگ‌ آمیزی، کف حیاط و شیشه‌ ها را به‌ خوبی بپوشانید. رنگی که برای سطوح بیرونی استفاده می‌ شود مقاوم است و به‌ راحتی پاک نمی‌ شود )

عکس از کاور کردن

مرحله ششم : اجرای رنگ بر روی نما به تعداد لایه مورد نیاز با قلم مو، پیسوله، غلطک و یا دستگاه ایرلس .

در طول اجرای پروژه ی نقاشی نما، بایستی محدوده پیرامونی ساختمان جهت عدم تردد افراد و وسایل نقلیه علامت گذاری شود .

بعد از کار قبل کار

 

رنگ آمیزی نمای شیروانی

مدتی است که استفاده از ورق های گالوانیزه به عنوان سقف شیروانی جای خود را به سفال داده است با این حال هنوز از این نوع نما در مناطق پر بارش استفاده می شود، برای رنگ آمیزی نمای شیروانی قبل از اجرای رنگ بر روی سطح، بایستی از واش پرایمر استفاده کرد .

این ماده که شامل زینک کرومات یا فسفریک اسید میباشد با ایجاد لایه ای بر روی سطح باعث مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی شده و همچنین سبب چسبندگی بهتر بین رنگ نهایی و سطح فلز می شود .

رنگ آمیزی نمای چوب، ترمو وود

برای ترمیم نمای چوبی پس از مراحل شستشو و پوسته کنی بایستی ابتدا سطح چوب توسط سمباده نرم آماده مرحله سیلر شود و پس از اعمال سیلر بر روی چوب، رنگ نهایی بر روی سطح اجرا گردد و نقاشی نما کامل شود .

برای مقاومت بالای رنگ بر روی سطح چوبی، بهتر است از سیلر و رنگ های پلی یورتان استفاده شود .

آیا رنگ های نانو در رنگ آمیزی نمای ساختمان کاربرد دارند ؟

خیر

به جرات می توان گفت که در این بخش، تبلیغات پیرامون صنعت نانو ذرات فراتر از کاربرد این محصولات برای نقاشی نمای ساختمان می باشد .

رنگ های نانو را با دو مشخصه معرفی می کنند:

1-خاصیت غبار گریزی

2-آنتی باکتریال

از دو معیار فوق خاصیت غبار گریزی مشخصه ای مشترک بین رنگ های نانو و رنگ های آکریلیکی سیلیکونایز می باشد و آنتی باکتریال بودن خصیصه ایست که تنها در محیط های بیمارستانی کاربرد دارد .

با این وجود مشخص است که استفاده از رنگ های آکریلیکی با خاصیت کشسانی کافی، بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد .

قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان به چه عواملی بستگی دارد

در نوشته حاضر پیرامون موضوعات زیر مسائلی بیان شد

  1. شیوه اجرای کار
  2. انتخاب رنگ و مواد اولیه مناسب
  3. مراحل اجرای کار

هر سه مورد بالا در قیمت نهایی کار تاثیر دارند، استفاده از شیوه کار در ارتفاع با طناب باعث کاهش هزینه های شما میشود .

البته به خاطر داشته باشید که بایستی امکان اجرای کار با طناب وجود داشته باشد .

انتخاب رنگ تاثیرگذارترین مولفه در قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد، انتخاب برند و سپس درجه ی کیفی رنگ با توجه به خاصیت کشسانی آن سبب تفاوت در قیمت رنگ خریداری شده می شود .

خوشبختانه شرکت های ایرانی موفق به تولید رنگ های با کیفیت قابل رقابت با نمونه های وارداتی شده اند .

در نهایت نیز پیچیدگی و زمان بر بودن اجرای کار در مرحله پوسته کنی، زیر سازی با بتونه و اجرای ظریف کاری روی سطوح مختلف، معیارهایی تعیین کننده در مدت اجرای پروژه و قیمت نهایی نقاشی نما می باشند .

 ضمانت اجرایی

نماروز در صورت تایید رنگ مورد استفاده برای نمای ساختمان، کیفیت اجرای پروژه رنگ نمای ساختمان شما را برای 8 سال تضمین می کند و اگر در این مدت خللی برای رنگ نمای ساختمان بوجود آید، اجرای مجدد رنگ و نقاشی نما را به جهت رفع نواقص به طور کامل به عهده می گیرد .

1مجموع 4 محصول
1مجموع 4 محصول
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :